Маркетинг, зокрема його комунікаційна складова, часто піддається сумнівам і критиці. І небезпідставно:

- нам досить давно намагаються щось «напарити», наголошую - не запропонувати;

- часто свідомістю маніпулюють, використовуючи больові точки або найпотаємніше;

- за всяку ціну нас змушують витратити гроші.

Частково вищезгадане положення речей продиктована часом. Поняття «бізнес» в наших краях досить молоде. У той час, коли просунутий Захід практично відточив майстерність ведення бізнесу, побудови маркетингових комунікацій і професійних продажів, ми думали, що піраміда «МММ» - єдино правильний життєвий вибір. Далі ми перейшли на наступний рівень - multi-level-marketing - і страждали від друзів, вічно «Напарюють» нам посуд, помаду, порошки. Нарешті міхур роздратування від псевдо-маркетингу лопнув, і тактика ведення бізнесу, а за нею і вся маркетингова складова, стала трохи більш тонкої, трохи більш професійною. Сьогодні ми все ще відчуваємо пресинг непрофесіоналів, але це ненадовго.

Власне, друга частина історії «як маркетинг докотився до такого життя» і полягає в непрофесіоналізмі. У нас не було школи маркетингу, не було прикладів перед очима, не було кращих. Ми вчилися, росли, в країну заходили глобальні корпорації, а з ними - досвід і знання. Маркетинг ставав ще більш професійним, ще більш тонким, ще більш глибоким.

А тепер увага: якщо ви стикаєтеся з маніпуляціями, з «напаріваніем», з надокучливими псевдо-бізнесменами, знайте - перед вами непрофесіонали. І в майбутньому їм не залишиться місця - підростаючі покоління зовсім інші, і вони ж будуть представляти цільову аудиторію.

Ознаки професійного маркетингу, або Human Marketing:

- у професійного бізнесу є ідея, і маркетолог-профі служить цій ідеї, всіляко транслюючи її до зовнішнього світу;

- професійний маркетолог задається питаннями, що може полегшити життя людям, як продукт / послуга можуть їм допомогти: заощадити час, заощадити гроші, зберегти або примножити ресурс;

- якщо продукт / послуга не можуть допомогти або полегшити життя, вони піддаються удосконаленню, інновацій, доповнюються супутнім сервісом. Професійний маркетолог задає саме цей напрямок, а не «ми придумали - значить це всім потрібно, Дожміть їх там»;

- професійний маркетолог шукає приховану потреба, яку, можливо, люди ще у себе не усвідомили. Наприклад, Facebook задовольнив потребу в спілкуванні, нехай і в віртуальному, але вона гостро відчувалася. В цьому і був його успіх;

- професійний маркетолог є двигуном прогресу. Зараз буде голосно звучати, але він дійсно хоче зробити світ кращим: закликати людей жити довше, а значить, вести здоровий і активний спосіб життя, показати, що в житті можливо абсолютно все, було б бажання, просить допомоги і поради у своєї цільової аудиторії і адаптує своє портфоліо під запити. Adidas, Reebok, Starbucks ... Розумієте?

Професійний маркетолог - той, який вас любить і хоче зробити життя якісно краще, взяти частину проблем і турбот на себе, вселити впевненість в ваших силах і необмежені можливості, полікувати «хворі» місця. Тому саме Human Marketing, і за ним майбутнє.

Юлія Каменєва, директор відділу маркетингу LNZ Group

Посилання: агропортал.