Ринок закупівель змістився у часі на 2-3 місяці

Ринок ЗЗР у сезоні-2024 має тенденцію до оптимізації складової собівартості, тому аграрії через проблеми з експортом, низькі ціни на зерно та зростання витрат на виробництво почали рахувати свої кошти та оптимізувати витрати. Зокрема, дуже чітко окреслена тенденція до переходу сільгоспвиробників на генеричні продукти системи захисту, і сьогодні практично у кожного господарства у використанні переважають генерики.

 фото 1 LNZ GroupДмитро Соломонюк, директор з управління та розвитку регіональної мережі групи компанії LNZ Group:

Крім того, закупівельний ринок змістився в часі. Якщо до повномасштабної війни активними були жовтень-листопад, оскільки аграрії до цього часу реалізовували продукцію та починали закуповувати всі необхідні ресурси на майбутній сезон, то зараз цей період змістився на 2-3 місяці. Цьогоріч аграрії у лютому-березні закуповують необхідні обсяги ресурсів для виробництва.

Дмитро Соломонюк додає, що навіть на початку березня є аграрії, які ще не визначилися з культурами. Сільгоспвиробники спостерігають, що відбувається з експортом, слідкують за новинами і намагаються прогнозувати, що краще посіяти цього року, щоб не мати збитків. Також експерт відзначив, що складна ситуація пов’язана з воєнними діями на Харківщині, Дніпропетровщині, Запоріжжі, Миколаївщині.

В цих регіонах аграріям взагалі складно приймати рішення, тому зараз вони лише розпочинають роботу із закупівлі ЗЗР та протягом сезону купуватимуть їх поетапно.

«Якщо брати в цілому, то наші клієнти закупилися насінням на 70%, ЗЗР — 40%. Тож чекаємо, що в березні активізуються аграрії зі східних та південних областей», — розповідає Дмитро Соломонюк.

Він додає, що LNZ Group цьогоріч розширила бартерні програми і має більше можливостей підтримати аграрія щодо кредитних можливостей.

Джерело: Agroportal.ua

Partners LNZ Group

  • LNZ Web
  • Tevitta
  • DEFENDA
  • UNIVERSEED
  • BASF
  • Limagrain
  • SesVanderhave
  • Syngenta