Найкращий спосіб передбачити майбутнє - створити його. 3 червня на конференції «Агромаркетинг-2019» йшлося про тренди маркетингу в цілому і специфіку трендів аграрного маркетингу зокрема. Серед спікерів була Юлія Каменєва, директор із маркетингу групи компаній «LNZ Group».

Наводимо основні тези доповіді та, власне, тренди маркетингу:

1. Час бета-версій. У тренді будуть ті маркетологи, які стануть випускати на ринок не на 100% досконалий продукт, почують зворотній зв'язок від ринку, дороблять і приступлять до нового. Ті, хто роками буде вдосконалювати продукт, помруть як бізнес.

2. Час експериментів. Актуально дати зробити вибір вашій цільовій аудиторії, запитати у неї, запустити кілька варіантів на ринок і віддати перевагу тому, що найбільше сподобався. Якщо ви як і раніше вважаєте, що знаєте свою ЦА краще або провели фокус-групи, ви помиляєтеся.

3. Концентрація і спеціалізація. Сконцентруйтеся на тому, що вмієте робити найліпше. Зробіть найкращий маркетинг вашого продукту. Якщо не зможете стати кращим, вам не вижити.

4. Помічник, порадник, співрозмовник. Ваші продукт і маркетинг або полегшують життя людям і не дають залишитися один на один із життєвими завданнями, або вони не потрібні.

5. Люди-бренди. Ви не зможете робити «круті» речі, не маючи власного бренду, особливо якщо ви маркетолог.

6. Ком'юніті. В тренді співтовариство любителів/користувачів того чи іншого продукту/послуги. Ком'юніті живе, користується і розповідає усім, наскільки це чудово. Створіть його першим і зробіть кращим.

7. Стратегія - тренд evergreen. Без стратегії, розвитку, далекоглядності і довгострокових планів ви не зрушите з місця. А це означає смерть.

8. Мінімалізм. Стосується здебільшого візуалізації вашого бренду, але стриманість, скромність і відсутність помилкової пихатості тільки додадуть вам частку успіху. Час пафосу минув із класичними (нафталіновими) брендами.

Особливості трендів аграрного маркетингу:

  • Професіоналам дорога. Аграрний маркетинг - майже чистий аркуш у руках професіонала. Маркетинг мешкає тут не так давно, і ще стільки інструментів, які існують на інших ринках, можна застосувати. Втілюйте будь-які ідеї, які у вас народжуються.
  • Персоналізація і customer value offer: не можна просто продати мішок/каністру і виїхати. Потрібно поцікавитися «больовими» точками (pain points) фермера, іноді бути психологом, часом дати пораду, яка виходить далеко за рамки компетенцій або за межі діяльності. Що це означає? Що IQ + EQ - must have.
  • Seeing is believing. Все перевіряється у полі. Словам і гаслам в агробізнесі вірять мало. Посійте, застосуєте технологію, подивіться, що вийшло, покажіть іншим. Можливо, буде результат, нехай і не з першого разу.
  • Лідери думок, або люди-бренди. Якщо ви не бренд, то ви не існуєте. Або якщо ви не створили свій особистий бренд, то про який продаж ваших послуг може йти мова? В агро величезне поле для діяльності і маса можливостей, аби стати лідером думок спочатку в районі, а далі по всій країні.
  • Full transparency (повна прозорість діяльності) - все, що заявлено, має бути виконане. Інакше ви вийдете на ринок один раз.
  • Діджиталізація, IT-рішення і генерування «крутого» контенту. В агробізнесі є неймовірна кількість можливостей зі створення контенту, який не схожий ні на що інше. Головне пам'ятати - НЕ полем єдиним, це вже не тренд.
  • «Інші» покоління, що підростають, які не завжди хочуть спілкуватися безпосередньо. Вони віддають перевагу комунікації через екран монітора. І потрібно вміти з ними працювати.

Якщо коротко, то таким буде майбутнє маркетингу в цілому і аграрного зокрема. У нас дуже багато можливостей для розвитку, особливо в агробізнесі.

Джерело: Агроновини