Розвиток в умовах війни. Підсумки року від LNZ Group

Розвиток в умовах війни. Підсумки року від LNZ Group фото 1 LNZ GroupLNZ Group ще три роки тому увійшов до «двадцятки» найбільших латифундистів України. І з тих пір міцно тримає своє місце. Але в 2022 році він свою діяльність сконцентрував не на розширенні земельного банку — що зрозуміло, оскільки за українську землю зараз ведеться війна, а переважно на розвитку нових для себе видів діяльності. Тим самим в черговий раз продемонструвавши, що LNZ Group — багатопрофільний холдинг.

Тому при виборі компанії для оцінки впливу на агробізнес в Україні головного виклику 2022 року — війни, — сумніви нас не мучили. Погодьтеся, здатність в умовах воєнного часу розвиватись на нових ринках — цікава тема. А оскільки на носі Новий рік, ми поєднали її з підбиттям підсумків року.

Почнемо ж ми із зернотрейдингу — найбільш резонансної і важливої аграрної теми 2022 року. Сьогодні це один з ключових напрямків діяльності LNZ Group, хоча активним розвитком трейдингу компанія почала займатися лише кілька років тому. При цьому річний обіг закупівлі компанією агропродукції практично відразу сягнув 1,5 млн т зі стабільною тенденцією до подальшого росту. Що ж стосується структури трейдингу, LNZ і раніше працювала переважно з зерновими культурами — кукурудзою і пшеницею. 

В цьому плані в 2022 році для компанії мало що змінилося. Тим не менш, з початком війни їй прийшлося коригувати всі напрямки трейдингу, включаючи зерновий.Розвиток в умовах війни. Підсумки року від LNZ Group фото 2 LNZ Group

«В сегменті трейдингу, одним з головних підсумків 2022 року для нас насамперед стала зміна бізнес-моделі. Звичні ланцюжки постачання, на жаль, не витримали випробування війною — виявилися дуже крихкими. Тому основний акцент ми зробили на міжнародній торгівлі. Тим більше, що всі передумови для цього у LNZ є — і налагоджені контакти, і необхідна інфраструктура. Вся наша команда сфокусувалася на просуванні бренду LNZ на важливих для нас міжнародних ринках. І ми досягли в цьому відчутних результатів», — підкреслюють у холдингу.

Географічно, більшість партнерів LNZ Group на зовнішньому ринку сконцентрована в чотирьох регіонах: на Близькому Сході, в північній Африці, в Азії і Європі.

При цьому однією з особливостей 2022 року для компанії стало налагодження трейдингу через міжнародний зерновий коридор. Цим шляхом холдинг наразі реалізує як власну продукцію, так і зерно своїх українських партнерів.

«Звісно, всім відомі проблеми, пов’язані з функціонуванням міжнародного зернового коридору, нас теж не минають. Тим не менш, LNZ практично щомісяця вдається нарощувати об’єми поставок», — уточнюють в компанії.

За підсумками грудня в компанії сподіваються вийти на показник в 120 тис. т — рекорд продажу зерна за місяць в межах зернового коридору.

А от формат взаємодії компанії з українськими агровиробниками не змінився: холдинг закуповує у аграріїв зерно, і в свою чергу пропонує їм комплексний сервіс: насіння, ЗЗР, добрива, енергоносії і консалтинг.

DEFENDA: складнощі не привід для зупинки

Для бренду DEFENDA, втім як і для всього українського агробізнесу, 2022 рік також був непростим.

«Цього року нам прийшлося вирішувати три ключових питання, і всі вони напряму пов’язані з війною. По-перше, це переформатування внутрішньої логістики, тобто дистанціювання від зони бойових дій — переміщення і складування препаратів на більш безпечних територіях. По-друге, — блокування морських маршрутів транспортування через військову агресію росії. Зокрема, певна кількість продукції DEFENDA була заблокована в портах Турції і Європи, і нам довелося шукати альтернативні шляхи доставки. І по-третє, це радикальне здорожчання логістики — у порівнянні з довоєнними цінами в кілька разів. Наприклад, вартість автотранспортної доставки товару з Румунії чи Польщі в Україну зросла до 8-12 тис. грн за машину».

За його словами все це призвело до подорожчання продукції загалом на ринку ЗЗР. Але значного скорочення ринку ЗЗР не відбулося — агровиробники оперативно адаптувалися до нових умов. В результаті LNZ Group не тільки зберегла свої позиції на ринку, а ще і укріпила їх.

«Логістичні проблеми ми подолали і, завдяки цьому у випадках, коли іншим постачальникам не вдавалося завезти товар в Україну, перекривали потреби агровиробників у ЗЗР препаратами з лінійки DEFENDA. Взагалі, по відношенню до ЗЗР аграрії в цьому році чітко розділилися на дві групи: тих, хто системно підійшов до цього питання — це здебільшого виробники з західних областей України, і тих, хто переорієнтувався на спотові поставки. Це переважно сільгоспвиробники з центральних, східних і північних регіонів, де ситуація була більш складною», — підкреслює керівник бренду.

Але в цілому 2023 рік бренд DEFENDA зустрічає «на позитиві». За чотири роки кількість препаратів у лінійці майже подвоїлася. Якщо наприкінці 2018 року, коли LNZ презентувала бренд в Україні, лінійка DEFENDA налічувала 46 препаратів, то в каталозі-2023 їх вже 78, серед них — 8 новинок: три нових фунгіциду, стільки ж гербіцидів, інсектицид Альтрон і фумігант Алюфос.

І це ще не все. Фактично, на українському ринку ЗЗР по динаміці розвитку в сезоні 2021/2022 МР брендом року стала саме DEFENDA — у більшості номінацій. Зокрема цей бренд LNZ Group зайняв перше місце серед всіх брендів по постачанню ЗЗР в натуральному вимірі. В натуральному вимірі продажі препаратів DEFENDA зросли на 27%, і це при тому, що взагалі ринок серйозно просів — в натуральному вимірі зменшився майже на 20%.

Змінилася і структура портфелю поставок препаратів DEFENDA — частка в ньому гербіцидів збільшилась з 54% до 60% — за рахунок значного приросту продажів, і, по суті, саме це обумовило відповідну тенденцію на українському ринку ЗЗР в цілому — зростання частки гербіцидів на 2% в натуральному вимірі — до 55%.Розвиток в умовах війни. Підсумки року від LNZ Group фото 3 LNZ Group

Один з препаратів DEFENDA в сезоні 2021/2022 МР — гербіцид Сора-Нет — увійшов до топ-5 препаратів ЗЗР на українському ринку за обсягом продажів.

Примітно, також, що LNZ Group нарощує свою присутність на ринку ЗЗР з року в рік. Якщо в сезоні 2018/2019 МР частка препаратів DEFENDA складала 6,4%, то тепер — 10,7%. Це в натуральному вимірі і знову ж таки кращий показник в країні.

Дистриб’юція: сезон під знаком Strube

Що стосується дистриб’юторського напрямку, LNZ Group в цьому році значно збільшила обсяг реалізації. Це само по собі красномовний факт, якщо прийняти до уваги, що в цьому сегменті компанії прийшлося вирішувати ті ж проблеми, що і в трейдингу і агровиробництві, тобто пов’язані з війною.

Але, як би там не було, за підсумками сезону LNZ Group — один з кращих агродистриб’юторів країни. За об’ємами продажів насіння та ЗЗР компанія зайняла друге місце в Україні. А у сегменті продажів насіння кукурудзи вже не перший рік компанія утримує перше місце. Продажі насіння UNIVERSEED мають стабільне зростання і у 2022 р. показали приріст на 15% по зерновим гібридам і на 20% по силосним.

Розвиток в умовах війни. Підсумки року від LNZ Group фото 4 LNZ GroupПри цьому в сезоні-2022 компанія приділила велику увагу також просуванню лінійки гібридів соняшника Strube. Нагадаємо, що LNZ Group є ексклюзивним дистрибʼютором соняшнику Strube в Україні. У межах технологічної платформи LNZ Hub 5.0 у холдингу провели випробування лінійки Strube на Рівненщині. Власне, ці гібриди соняшника українським аграріям вже добре знайомі. З 2021 року вони висаджуються у різних кліматичних зонах майже по всій території України. І за даними LNZ, результатами фермери задоволені. В цьому ж році в ході випробувань у північно-західній частині України гібриди Strube підтвердили свій  високий потенціал урожайності навіть в умовах недостатньої інсоляції.Розвиток в умовах війни. Підсумки року від LNZ Group фото 5 LNZ Group

Зараз портфоліо Strubе, яке в Україні пропонує LNZ Group, налічує 12 гібридів. Але без сюрпризу не обійшлося — компанія вже презентувала аграріям новинку сезона-2023 — гібрид Капеа ШТ.

Розвиток в умовах війни. Підсумки року від LNZ Group фото 6 LNZ GroupІ ще штришок. За приростом продажів у 2022 році компанія — безумовний чемпіон дистрибуції на українському аграрному ринку.

Tevitta крокує вперед

Незважаючи на війну, бренд Tevitta зміг наростити потужності по виробництву, та зберіганню, та, безпосередньо, по переробці. І хоча бренд вже працював у 2021 році, саме 2022 рік став роком повноцінного запуску та роботи. Бренд об’єднав виробництво саджанців, заморозку ягід, овочів та фруктів та реалізацію продукції на ринку. Голосно заявила про свій вихід на ринок компанія 7 лютого 2022 року. Тобто повномасштабне військове вторгнення підприємство фактично зустріло на етапі становлення. Але, незважаючи на обставини роботи, компанія впевнено тримає свою долю ринку серед експертів у ягідництві.Розвиток в умовах війни. Підсумки року від LNZ Group фото 7 LNZ Group

Бренд Tevitta має замкнуте коло виробництва, та закриває всі процеси самостійно — від вирощування до безпосередньої реалізації. Зокрема, розплідником в цьому сезоні вирощено 2 млн саджанців полуниці, 220 тис. саджанців малини і ожини і близько 50 тис. саджанців інших культур: шипшини, бузини, смородини і вишні. Компанія заклала два нових маточника для малини і полуниці, розплідник для дорощування саджанців і побудувала майже три десятка тунелей на площі більше 2 га для вирощування ягід. А ще заклала 60 га площ в полях для вирощування різної сировини для переробки — від полуниці до шипшини. Розплідник працює не тільки задля задоволення своїх потреб, а й охоче ділиться якісними саджанцями з фермерами, які займаються промисловим вирощуванням.Розвиток в умовах війни. Підсумки року від LNZ Group фото 8 LNZ Group

Завод по заморозці ягід, овочів та фруктів є одним із найпотужніших та технологічно оснащених заводів по заморозці в Україні. Загальні об’єми замороженої продукції у 2022 році становили приблизно 7 тис. т заморозки. Серед продукції в асортименті підприємства малина, солодка кукурудза, вишня без кісточки, гарбуз, бузина, смородина, чорниця, та інше.

Розвиток в умовах війни. Підсумки року від LNZ Group фото 9 LNZ Group

У компанії задоволені результатом — завод в 2022 році вийшов практично на 100% завантаження. Більше того, розширив кордони експорту. Продукти потрапили вже на ринки Франції, Бельгії, Німеччини, Естонії та Англії. Крім того, вже на початку 2023 року заморожену продукцію бренду Tevitta можна буде зустріти на полицях магазинів України та інших країн Європи.Розвиток в умовах війни. Підсумки року від LNZ Group фото 10 LNZ Group

На шляху до Прем'єр-ліги

На окрему згадку заслуговує ФК ЛНЗ. Новий рік він зустрічає переможцем першого етапу чемпіонату України з футболу у Першій лізі — VBET UA Перша. За сезон команда зіграла 14 матчів і посіла перше місце у своїй групі — виграла 9 поєдинків та забила 22 голи. До речі, за кількістю пропущених голів у ФК ЛНЗ також найкращий результат у групі — лише 2 м'ячі.

Розвиток в умовах війни. Підсумки року від LNZ Group фото 11 LNZ GroupКоманда увійшла до «чемпіонської групи» Першої ліги і навесні продовжить боротьбу за вихід до Прем'єр-ліги. При цьому, судячи з результатів 2022 року, серйозних суперників у черкаської команди не так вже й багато: «Полісся», «Оболонь», «Карпати Львів» та «Епіцентр».

Бомбардир команди, Іван Тищенко, за підсумками першого етапу увійшов до трійки найкращих бомбардирів Першої ліги. При цьому у 2023 році у ФК ЛНЗ планують ще посилити команду новими гравцями, за можливості українськими футболістами.Розвиток в умовах війни. Підсумки року від LNZ Group фото 12 LNZ Group

У планах LNZ на 2023 рік також запуск дитячої академії ФК ЛНЗ у Черкасах. Ціль проста — робота на перспективу. Все майже як в агро — що посієш, те й пожнеш.


Джерело: Latifundist.com

Партнери LNZ Group

  • LNZ Web
  • Tevitta
  • DEFENDA
  • UNIVERSEED
  • BASF
  • Limagrain
  • SesVanderhave
  • Syngenta