Попит на соняшник буде збільшуватись

Подальша доля ринку соняшнику буде напряму залежати від єдиного фактора — зернового коридору. Якщо останній в середині листопада продовжить діяти, то більшість українських переробників, які не знаходяться в зоні бойових дій, запустять переробку. Про це розповів директор департаменту «ЛНЗ Експорт» компанії LNZ Group Володимир Гуменюк.

Зі слів експерта, маржинальність переробки соняшнику зараз знаходиться на рекордно високому рівні. Проте в цій галузі існує високий ризик поряд з великою премією. Відповідно, більшість переробників будуть досить стриманими у закупівлі соняшнику і, на відміну від мирних років не будуть накопичувати великих запасів.

«Переробник, купуючи соняшник, інвестує гроші в товар на території країни, де відбувається війна. Отримати свої гроші назад він зможе тільки через 2 місяці, після того, як переробить соняшник та експортує продукти переробки. І, відповідно, цей термін очікування є періодом ризику. Наприклад, якщо в цей час зерновий коридор закриється, то переробник залишиться просто з запасом соняшнику, який йому нікуди дівати», — пояснив Володимир Гуменюк.

Все ж, на думку фахівця, за умови роботи зернового коридору, попит на соняшник буде збільшуватись, а маржинальність переробки поступово зменшиться, що надаватиме підтримку ціні соняшнику.

«Якщо порти не працюватимуть, то ситуація з соняшником буде дуже і дуже сумною. Наприклад, вивезення шроту «без моря» практично нереальне через логістичні особливості та труднощі. З олією ситуація трошки краща, тому що можна розраховувати на вивіз її цистернами. Але потік товару через наземні кордони забезпечує всього 10-20% від нашої потреби. Тому потенційне закриття зернового коридору для ринку соняшнику буде вкрай несприятливим фактором. Проте віримо, що наші найкращі дипломати зможуть відстояти інтереси України, і морський експорт буде працювати і надалі», — зауважив Володимир Гуменюк.

На запитання: що буде робити ЛНЗ з соняшником при такій ціні? керівник «ЛНЗ Експорт» відповів, що в компанії є діючі контракти на соняшник, які зараз виконуються.

«Щодо решти, то плануємо мінімізувати реалізацію соняшнику протягом періоду збору врожаю. Наразі ж займаємось більш перспективними культурами, які на сьогодні дають більш привабливу рентабельність», — поділився він.

Джерело: Latifundist.com

Партнери LNZ Group

  • LNZ Web
  • Tevitta
  • DEFENDA
  • UNIVERSEED
  • BASF
  • Limagrain
  • SesVanderhave
  • Syngenta