LNZ інтригує – очікуємо великих новин

Розмова про лідерство з Дмитром Кравченком, генеральним директором LNZ, під грім рушничних пострілів і потріскування криги під ногами.

LNZ інтригує – очікуємо великих новин фото 1 LNZ Group

З лідерським секретом Дмитра Кравченка, засновника і директора ЛНЗ, навіть із двома секретами, я познайомився в перші моменти зустрічі. Найперший – коли подзвонив призначити зустріч.

– Я буду в селищі під Києвом, там тир, рушницю пристрілюватиму, під’їжджайте, – голос у Дмитра Вікторовича був лагідний.

– Звичайно, – подумав я.

– З рушницею кожен може бути лідером. І під’їхав.

Дмитро Кравченко за якусь хвилину вийшов, сів навпроти. Я відчув, як тепла хвиля позитиву полинула від цієї людини, і зрозумів, що це його другий лідерський секрет: випромінювати тепло й залучати людей у тепле світле поле.

– Що, купили нову рушницю?

– Та ні, треба стару пристріляти, бо чомусь мазати почав на полюванні.

– Можливо, вам просто шкода тварин і птахів?

Дмитро Кравченко уважно подивився на мене і видав свій третій секрет лідера:

– Не думаю.

– У вас найцікавіший сегмент у сільському господарстві… Насіння, те, чого найбільше потребують сільгоспвиробники. У вас постійно з’являються новинки, навіть нові бренди…

– Так, є й нові лінійки, і нові бренди. Спільно з Monsanto вивели на ринок Legend Seeds – це середній ціновий сегмент. І Legend seeds злітає. Це якраз насіння для Центрального регіону, який потерпів від засухи і потребує середнього цінового сегмента насіння, але не хоче йти на компроміс із якістю. У цієї генетики дуже добра перспектива. Продовжує здобувати прихильників і UNIVERSEED, особливо з-поміж тих, хто спеціалізується на силосній кукурудзі. А по зерновій кукурудзі ми дуже поступальні, ніяких революцій не вчиняємо, рухаємося вкрай обережно, оскільки ціна помилки дуже велика (ще одне правило лідера. – Ред.) Є питання щодо адаптивності по різних групах стиглості, є питання по волозі. Власне, на цьому ми й фокусуємося – на проблемі вологості. По продуктивності питань немає, але добираємо гібриди, які адаптивні до українських кліматичних умов.

– Так, хто спробував відібрану вами селекцію, вже не відмовляється від неї… І все‑таки по лідерству: у вас є власний рецепт? Лідер – це хто у вашому розумінні?

Це людина, яка правильно вміє руш‑ ницю пристріляти, чи той, хто розуміє, де треба копати, і стає собі копати, а люди дивляться й стають поруч копати? Чи в цьому є якась енергія, чи таємниця? – Я гадаю, важливу роль відіграє інтуїція. Візьмемо приклад – DEFENDA. Коли ми купували хімічне досьє, всі крутили пальцем біля скроні: куди ти лізеш, всі виходять з ринку, а ти заходиш. Зараз у нас 6% ринку, за чотири роки. З кукурудзою – те саме, просто треба брати й робити, під кожний продукт є своя стратегія, є свій клієнт. Універсальних рецептів лідерства не існує. У кожного свій шлях, свій інструментарій. Сумнівно пробувати піддати аналізу таке явище.

– Які плани на цей рік?

– Як завжди, глобальні. Перемогти себе. Коли доходиш до певного рівня, вже не виконуєш технічну роботу, а працюєш над собою, щоб здійснити певний прорив у власних ресурсах. Сам процес набагато цікавіший, ніж результат. Коли приходиш до якоїсь зарубки, починаєш шукати мотиваційні моменти для самого себе. В колективі все-таки чимало роботи, у нас працює півтори тисячі осіб, а сезонних навіть облікувати не зможу, тільки по фонду зарплати можливо якісь цифри сказати.

– А яким буде LNZ у стратегічній перспективі?

– Це я можу вам сказати за два місяці. Нехай буде інтрига. Проте зараз йде осмислення процесів, планування, йдуть переговори. Я хочу добиватися ефекту синергії всіх наших бізнесів, щоб вони підтримували один одного, один – у плані кеш-фло, інший – у плані споживання, третій – у плані виробництва. Ми повинні мати глибоку інтеграцію й найкращу собівартість своєї продукції на ринку. Ми не впливаємо на світові ціни, ми можемо бути лише раціональні в частині використання ресурсів. Можемо регулювати процес вирощування насіння й мінімізувати ціну захисту, DEFENDA, інших засобів захисту ми взагалі не використовуємо, тільки свої. По кукурудзі ми на ринку номер один, по продажах, по дистрибуції – номер два. Стратегічно LNZ залишиться аграрною компанією, але все буде підкреслено диверсифіковано. Проте все буде пов’язано з одним словом – зерно.

– Кажуть, інститут дистриб’юторів помирає?

– Ні, він не помре, він трансформується. Дистриб’юторів стане менше, і великі дистриб’ютори змістяться в середній сегмент. Pioneer, Syngenta прямими продажами заберуть великих платоспроможних клієнтів, а малі, середні та ризикові підуть до дистриб’юторів. Чи готові дистриб’ютори прийняти таких клієнтів? Ну, напевно, не всі. Ми не збираємося бути конкурентами транснаціональним компаніям, ми плануємо залишатися партнерами. Ми вміємо продавати, у нас понад сто продавців.

– Кажуть, рік був важкий і для насінництва також?

– Ми цього не помітили. Ми вирощуємо на поливі, тому, можливо, по масі тисячі зернин дещо відрізнялися, але за кількістю мішків – не помітили поганого року. Полив страхує нас від посухи.

– Й острах ринку, що забракне якісного насіння, безпідставний?

– Ринок зараз глобальний. Тому насіння буде всім і різне. Інша річ, що якихось гібридів не вистачить на всіх, але так завжди було. Люди часто полюють за якоюсь новинкою або широко відомим гібридом і створюють дефіцит. Однак глобального дефіциту не варто очікувати.

– Гаразд, то до нашої основної теми ми записуємо, що лідерство, на вашу думку, це – інтуїція…

– Далеко не одна інтуїція. Це амбіції, бажання створювати нове, постійно перебувати в русі

Розмову вів Юрій Гончаренко

Джерело: Видавничий Дім "Зерно"

Партнери LNZ Group

  • LNZ Web
  • UNIVERSEED
  • DEFENDA
  • BAYER
  • BASF
  • LG
  • SesVanderhave
  • Syngenta
  • Monsanto