LNZ hub: знайомство з новими брендами та курс на індивідуальний підхід до кожного агровиробника

У минулому році компанія LNZ Group вирішила відмовитися від традиційного Дня поля й запропонувала абсолютно новий формат заходу LNZ hub. Протягом місяця всі охочі могли у зручний для себе час відвідати дослідні ділянки, ознайомитися з особливостями вирощування гібридів кукурудзи та соняшнику, отримати консультації від провідних фахівців. В цьому році компанія вирішила продовжити експеримент і 19 серпня запросила гостей в село Лебедин Черкаської області на офіційне відкриття LNZ Hub.

«Традиційно LNZ hub проводимо в середині серпня. Тут зібрані всі гібриди, технології та засоби захисту рослин, які ми виробляємо, продаємо і хочемо презентувати своїм партнерам та потенційним клієнтам. По суті, це підведення підсумків роботи сезону. Ми даємо аналіз роботи минулого року: що було, що отримали, який потенціал гібридів і систем захисту. Цього року все це повторюється, а по закінченню сезону збору врожаю вже презентуємо результати. Тривати LNZ hub буде місяць — з 19 серпня по 20 вересня. Екскурсії та консультації будуть проводитися незалежно від того, яка кількість людей зареєструвалося» — розповів директор СТОВ «ЛНЗ-Агро» Роман Франчук.

LNZ hub: знайомство з новими брендами та курс на індивідуальний підхід до кожного агровиробника фото 1 LNZ Group

Роман Франчук, директор СТОВ «ЛНЗ-Агро»

Ласкаво просимо до аеропорту

Фішкою нинішнього сезону стало перетворення хаба на аеропорт. Кожному учаснику видавали запрошення у вигляді авіаквитка і разом з ним він міг подорожувати по території. Варто зазначити, що вона була поділена на термінали А, В (поля з гібридами зерновий і силосної кукурудзи), термінал D (виробниче поле кукурудзи з внесенням рідких добрив) і С (поле соняшнику).

Розпочався захід із презентації досягнень компанії. На сьогодні вона має найбільші площі з вирощування гібридів кукурудзи і соняшнику. Директор дистриб'юторської компанії ЛНЗ Андрій Полтавець зазначив, що за обсягом продажів насіння і засобів захисту рослин компанія займає друге місце в Україні. Причому такого успіху вдалося досягти лише за кілька років. Далі він розповів про бренди UNIVERSEED і DEFENDA.

«Ми не один рік відвідували Канаду і США, шукали селекційні центри, щоб купити генетичний матеріал. Займалися випробуванням близько 300 гібридів і на сьогоднішній день знайшли 8 гібридів зернової та 3 гібрида силосної кукурудзи, що гідні уваги, і це тільки початок. Тобто, це генетика американських селекціонерів, які створили спеціально для українського ринку бренд UNIVERSEED, офіційним представником якого ми тепер є», — зазначив Андрій Полтавець.

LNZ hub: знайомство з новими брендами та курс на індивідуальний підхід до кожного агровиробника фото 2 LNZ Group

Андрій Полтавець, директор дистриб'юторскої компанії ЛНЗ

Під брендом DEFENDA компанія випускає генеричні системи захисту рослин. На своїх полях на 80% застосовує тільки ці засоби. Лінійка постійно розширюється і на сьогодні налічує понад 60 препаратів. Серед них: гербіциди, фунгіциди, протруйники, інсектициди, регулятори росту та ін.

LNZ hub: знайомство з новими брендами та курс на індивідуальний підхід до кожного агровиробника фото 3 LNZ Group

Знайомство з новими брендами

Також Андрій Полтавець познайомив гостей із новими напрямами бізнесу. Один з них інтернет-магазин LNZ web, що вже працює і орієнтований в першу чергу на невеликі і середні фермерські господарства. Тепер вони можуть без посередників за такою ж ціною, що і великі агропідприємства купувати оригінальну продукцію відомих брендів.

LNZ hub: знайомство з новими брендами та курс на індивідуальний підхід до кожного агровиробника фото 4 LNZ Group

Андрій Полтавець познайомив гостей з новими напрямками бізнесу

На заході вперше була анонсована нова лінійка гібридів кукурудзи LEGEND. З цього року, згідно з договором ліцензії, це вже буде формат співпраці private label. У LEGEND seeds увійдуть гібриди ДК 315, Інсафл і Дрівіа. Також був представлений бренд LNZ Energo. Це додатковий бізнес групи компаній LNZ Group з продажу природного газу (у травні поточного року була отримана ліцензія на його поставку і вже закуплено близько 50 млн м/куб), мінеральних добрив (аміачної і вапняної селітри, КАС, карбаміду, NPK) й електрики.

Ще один бренд, LNZ tech, створювався для переважно внутрішнього використання. Це відділ, який займається сервісним обслуговуванням техніки, що використовується групою компаній ЛНЗ. Ми поспілкувалися з начальником сервісного відділу Володимиром Харченко. У бесіді він зазначив, що відділ також надає послуги клієнтам Черкаської області.

LNZ hub: знайомство з новими брендами та курс на індивідуальний підхід до кожного агровиробника фото 5 LNZ Group

Володимир Харченко, начальник сервісного відділу LNZ Tech

«Фахівці нашого відділу надають таку послугу як діагностування, ремонт та заправка холодоагентом кондиціонерів всієї сільськогосподарської техніки. Також маємо досвід капітального і поточного ремонту двигунів брендів Fendt, John Deer, New Holland та інших. Наші фахівці виїжджають у господарства, навчають персонал, як працювати на новій техніці, налагоджують її роботу в поле і потім надають сервісне обслуговування. Ще робимо комп'ютерну діагностику для цих брендів», — розповів Володимир Харченко.

Про гібриди й системи захисту рослин

Після виступу спікерів разом із керівником відділу агротехнологій Василем Кифоруком і к.с-г.н., менеджером з розвитку агротехнологій північного регіону компанії LNZ Group Володимиром Ільченко ми вирушили на демонстраційне поле кукурудзи.

LNZ hub: знайомство з новими брендами та курс на індивідуальний підхід до кожного агровиробника фото 6 LNZ Group

Відвідувачі заходу на полі кукурудзи

«Господарства частково вже знайомі з гібридами кукурудзи UNIVERSEED і бачили їхній потенціал. У минулому і в цьому році ми надавали їхнім господарствам безкоштовно, щоб вони могли спробувати і вибрати той гібрид, який їм підходить найбільше. Якщо говорити в цілому, то це канадська селекція. Має певні особливості, зокрема, створена у складних фітосанітарних умовах, тому гібриди стійкі до багатьох шкідників і хвороб. Вони мають міцну кореневу систему, потужний стебло, закладають від 16 до 20 рядів зерен в залежності від гібрида. Мають 30-40 зерен в ряду, і формують досить потужні качани. Зараз ми ці гібриди вивчаємо, дивимося, як вони показують себе в різних кліматичних зонах України, щоб потім пропонувати клієнту ті, з якими йому буде зручніше працювати. Але в цілому вони мають право на існування на українському ринку: ціна-якість збігаються», — зазначив Василь Кифорук.

LNZ hub: знайомство з новими брендами та курс на індивідуальний підхід до кожного агровиробника фото 7 LNZ Group

Василь Кифорук, керівник відділу Агротехнологій

На полі проводяться дослідження з вивчення особливостей селекції зернових гібридів кукурудзи ФАО 220-480, їхньої стійкості до ураження шкідниками та хворобами. За словами Володимира Ільченка, в цьому році випадання опадів було нерівномірним (з квітня по серпень випало всього 140 мм), тому аграрії можуть на власні очі подивитися, який гібрид краще почувається в умовах посухи. Знайомство почали з ЕХРМ 015 (ФАО 350). При густоті 76 тис./га було отримано качан з 16 рядами по 20 зерен в ряду. Гібрид характеризується хорошою вологовіддачею за рахунок потужного стебла завтовшки 2,4 см та стійкістю до фузаріозу. Придатний до ранніх посівах, холодостійкий, має високу початкову енергію росту.

Наступний гібрид — ЕХРМ 013 (ФАО 340), також належить до холодостійких, підходить для висівання при температурі грунту 8˚С. При густоті 72 тис./га було отримано качан з 14 рядами по 28 зерен. Якщо порівнювати його з попереднім гібридом, то цей підходить для висівання в зоні достатнього зволоження, зазначив Володимир Ільченко.

Серед інших гібридів він виділив ЕХРН 003. Це стабільний і придатний до всіх умов вирощування гібрид, який формує потужну кореневу систему на початковій фазі розвитку, а також потужне, але невисоке стебло. Має високу стійкість до стеблового вилягання. При густоті 69 тис./га він сформував качан з 18 рядами по 34 зерна в ряду. Причому стрижень качана тонкий (2,4 см), відповідно, добре віддає вологу.

LNZ hub: знайомство з новими брендами та курс на індивідуальний підхід до кожного агровиробника фото 8 LNZ Group

Володимир Ільченко, менеджер з розвитку агротехнологій Північного регіона компанії LNZ Group

«Ми підписали договір і тепер маємо право розмножувати насіння кукурудзи даного бренду. Доопрацювання та протруювання насіння здійснюється на власному заводі. Всі ці технологічні моменти контролюються експертами від Монсанто. В рамках цього досвіду ми порівнюємо гібрид ДКС 4014 нашого виробництва й імпортного. В цьому році те зерно, яке було вирощено і доопрацьовано в ЛНЗ, показало кращі результати», — додав Володимир Ільченко.

Далі фахівці розповіли про особливості силосних гібридів кукурудзи. Сьогодні під брендом UNIVERSEED випускається 3 види силосної кукурудзи. Вони характеризуються потужними качанами і наявністю 10 листків. Якщо вони сіються в умовах достатнього зволоження, то формують ще більше листя. Відрізняються швидким стартовим ростом, адаптивністю до раціону, цінними агрономічними властивостями. Ще одна їхня перевага: високий вміст крохмалю. Зерно зубоподібне, до 25% борошнистого типу, що значно підвищує його перетравність.

LNZ hub: знайомство з новими брендами та курс на індивідуальний підхід до кожного агровиробника фото 9 LNZ Group

На демонстраційному полі

Аграрії задавали багато питань фахівцям, особливо їх зацікавили схеми гербіцидною захисту кукурудзи. Компанія реалізує власні засоби захисту рослин під брендом DEFENDA.

«Це генерична хімія китайського виробництва, але досить високої якості. Ми працюємо з п'ятьма заводами-виробниками в Китаї. Привозимо продукцію в Україну і перевіряємо в незалежній сертифікованої лабораторії. Раніше засоби захисту брали тільки для своїх полів, щоби трохи здешевити виробництво, оскільки мультинаціональні компанії дуже багато вкладають грошей у створення продукту, відповідно, на виході вона коштує недешево, також на ціноутворення впливає маркетингова політика. А китайські продукти патентні, дозволені для використання і ми мали менші вкладення. Оскільки продукція однокомпонентна, то її легко можна комбінувати в залежності від умов і стану посівів. Після того, як перевірили її на своїх полях, зрозуміли, що можемо поділитися своїм досвідом з партнерами. Вдосконалили лінійку препаратів і вивели цей напрям повноцінно на ринок», — розповів у бесіді Василь Кифорук.

У другій частині заходу гостей ознайомили з лінійкою гібридів соняшнику. На своїх полях компанія вивчає вплив обробки насіння та позакореневих підживлень на зростання, розвиток і формування продуктивності соняшнику, ефективність ґрунтових і фунгіцидних схем захисту від бренду DEFENDA. Зокрема, фахівці розповіли, що при обробці насіння застосовували три схеми: бактеріальні препарати (мобілізатори фосфору і калію), гормональні продукти + мікроелементи і препарат БіоАрсенал. Усі вони показали невелику різницю між собою.

Додому з новими враженнями та знаннями

Тут відзначимо, що в перерві між відвідуванням полів учасники хабу могли ознайомитися з продукцією та послугами партнерів LNZ Group. На стендах було представлено продукцію компанії Родоніт (стимулятори росту біологічного походження), техніка компаній Quivone Україна (важка дискова борона, глибокорозпушувач двохрядний, сівалка точного висіву Prosem K) і Агробудівельний альянс Астра (зернозбиральний комбайн Fendt IDEAL 9Т).

Кінцевою локацією став Лебединський насіннєвий завод. Хоча ми потрапили в той момент, коли сезон збору врожаю кукурудзи ще не почався, але було цікаво послухати, як проводиться прийом, доопрацювання та калібрування насіння, побувати в цехах і подивитися на обладнання.

Перед тим, як їхати, ми не могли не запитати в аграріїв про їхнє враження від заходу і партнерства з LNZ Group. Заступник директора з рослинництва ПСП Новоселиця Володимир Олійник розповів, що підприємство обробляє понад 3 тис. га землі. Займається вирощуванням соняшнику, пшениці, сої, ріпаку. Також однією з напрямів діяльності є тваринництво — тримають молочне поголів'я худоби.

LNZ hub: знайомство з новими брендами та курс на індивідуальний підхід до кожного агровиробника фото 10 LNZ Group

Володимир Олійник, заступник директора з рослинництва ПСП “Новоселиця”

«З ЛНЗ працюємо другий рік. Беремо у них насіння соняшнику і кукурудзи. Весь обсяг насіння, необхідний нам, закуповуємо тільки у них. В цьому році вперше закупили засоби захисту рослин нового бренду DEFENDA. Співпрацею задоволені. Вважаю, що в компанії працюють фахівці і професіонали своєї справи. Тим більше, з-за кордону насіннєвий матеріал надходить без протруювання, а на заводі компанії нам додатково його протруюють.

Наразі зі збільшенням посівних площ кукурудзи та імміграції шкідників це дуже актуально. Вже зараз зі шкідниками великі проблеми, а в подальшому вони будуть тільки збільшуватися, тому насіння потрібно додатково протруювати. На LNZ hub приїжджаємо вдруге. Зміни відчутні. Клімат змінюється, і ці досліди (з гібридами, із протруєння насіння, з обприскування, по густоті) є дуже важливими. Щороку потрібно проводити досліди, оскільки один якийсь стандарт не може використовуватися з року в рік», — зазначив Володимир Олійник.

LNZ hub: знайомство з новими брендами та курс на індивідуальний підхід до кожного агровиробника фото 11 LNZ Group

Учасники заходу

Офіційне відкриття LNZ Hub закінчилося. По домівках аграрії роз'їжджалися, озброївшись новими знаннями та ідеями, які тепер будуть впроваджувати на своїх полях. У тих агровиробників, які ще не встигли відвідати унікальну науково-технологічну платформу, попереду ще цілий місяць.

Наталія Родак, Latifundist.com

Партнери LNZ Group

  • LNZ Web
  • Tevitta
  • DEFENDA
  • UNIVERSEED
  • BASF
  • Limagrain
  • SesVanderhave
  • Syngenta