Дмитро Кравченко: Не перші, проте найкращі!

Добігає кінця вельми буремний 2018-й. В епілозі – час підбити підсумки й накреслити плани на майбутнє. Саме це ми зробили у бесіді з головою наглядової ради LNZ Group Дмитром Кравченком

Дмитро Кравченко: Не перші, проте найкращі! фото 1 LNZ Group

«Найнадійніші вкладання – у земельний банк», – саме так визначив більш як два десятки років тому магістральний напрям розвитку економіки України колишній профільний міністр. І додав: «Дивіденди вагомі, просто слід мати терпіння». Зауважу, що це він відповідав на запитання, як зберегти свої заощадження. Тоді охочих посперечатися з цим твердженням назбиралося багацько. «Що він верзе, той кулик, який вихваляє своє болото!?» – горлали промисловці. Втім, час, цей справедливий суддя, розставив усе по своїх місцях, і згадані підприємці, розчарувавшись у світовій кон’юнктурі на свою продукцію, спершу неквапом, а опісля мерщій-мерщій потяглися в агросектор. А ті, хто зумів передбачити розвиток «економічної шахової партії» України наперед, ще у 1990-ті й вчасно дослухався до слів чиновного пана, не шкодували зусиль, коштів і здоров’я для розбудови вітчизняного агросектору, сумлінно працюючи ось уже два десятки років (хтось більше, хтось менше). До земельного банку додавалися й суміжні бізнеси, згодом і соціальна сфера. Відтак наприкінці 2010-х рр. маємо низку вертикально інтегрованих чи, якщо хочете, диверсифікованих агрохолдингів зі своєю філософією, дбайливим підходом до землі-годувальниці й загостреним почуттям соціальної відповідальності. З-поміж інших група компаній ЛНЗ вирізняється широким охопленням агробізнесових напрямів і щирим прагненням передати свій досвід і найкращі агротехнологічні рішення колегам, тобто не лише домогтися успіху, а й зробити все для того, аби здобутками перейнялися й інші агрофірми України. Певно, така філософія випереджає час. А голова наглядової ради LNZ Group Дмитро Кравченко переконаний, що успішне конкурування з часом на стаєрській дистанції, чи, за його визначенням, генерування нового – це і є запорука процвітання. Як власного бізнесу, так і назагал України.

Повнотехнологічний портфель

  • Чи можна вважати рік, що минає, успішним для LNZ group? Якщо так, то завдяки чому уможливлено успіх?
  • Так, ми вважаємо рік, що добігає кінця, успішним. Група компаній ЛНЗ є диверсифікованим агропромисловим холдингом, тому й показники успіху будуть різними для всіх напрямів. Якщо говоримо про виробництво насіння (LNZ Product), то ми відчутно зміцнили свої позиції в ТОП-10 насіннєвих заводів України, серед яких почесні місця посідають Pioneer, Bayer тощо. У напрямі дистрибутивного бізнесу (LNZ Market) ми посилили наше звання Національного дистриб’ютора. У портфелі маємо повну технологію (насіння + ЗЗР), надаємо агрономічний супровід і є постачальниками для більш як 3000 клієнтів. Ми – дистриб’ютор номер один із постачання насіння кукурудзи та цукрових буряків на ринку України. Згідно з аналізом незалежних аудиторських компаній ринку дистрибуції насіння, засобів захисту рослин і добрив, за сезон-2018 компанія LNZ офіційно стала дистриб’ютором №2 за сумою продажів насіння, засобів захисту рослин і добрив. А ще 5-6 років тому ми були в другій десятці подібного рейтингу. Отже, висловлюючись футбольною мовою, можемо претендувати на Кубок прогресу. LNZ Agro – один із найефективніших національних агрохолдингів, що входить у ТОП-25 найбільших латифундистів України. Земельний банк групи компаній LNZ Group налічує понад 70 тис. га оброблюваної землі, що розподілені на три виробничо-територіальні кластери. Ми є визнаними лідерами аграрного ринку України з виробництва насіння зернових і технічних культур. Компанія має найбільші в Україні площі з вирощування гібридної кукурудзи та соняшнику, враховуючи площі під поливом.
  • Чим запам’ятався рік для зернотрейдерського напряму?
  • Придбавши цього року 108 нових вагонів-зерновозів, ми стали ще більш мобільними та автономними в логістиці зернотрейдерського напряму. Можемо планувати постачання згідно з підтвердженими контрактами. Також ми продовжуємо будівництво другої черги елеватора в Сумській області. Новий комплекс дасть можливість водночас приймати як різні культури, так і зерно різної якості. Територія елеватора – 12 га, виробнича потужність – 77 тис. т.

Дмитро Кравченко: Не перші, проте найкращі! фото 2 LNZ Group

Генерування нового

Defenda – нове покоління генеричних засобів захисту рослин. Розкажіть, будь ласка, докладніше про бренд. Де виробляють продукти? Як здійснюється контроль якості. Який сенс покладено у слоган «Генеруємо новий захист»? Які продукти входять до бренда?

  • Слушне запитання, дякую вам за нього! Ми вийшли на ринок із новим брендом генеричних засобів захисту рослин – Defenda. Цінності бренда Defenda: близькість (ми розташовані якнайближче до своїх клієнтів у регіонах), відкритість (компанія демонструє та готова ділитися своїм досвідом на ринку), прогнозованість (маємо довгострокову стратегію розвитку), якість (кращі китайські заводи, сучасні технології, контроль якості). Наголос зроблю на тому, що в нас дуже якісні препарати, виготовлені на перевірених китайських заводах, де виробляються й засоби захисту рослин провідних компаній-оригінаторів. Місія бренда Defenda – забезпечити українського виробника якісними й доступними засобами захисту рослин, надати потрібну технологічну та фінансову підтримку й у підсумку сприяти фінансовому успіху агровиробника.
  • Тобто ваш інтерес полягає в успіху вашого клієнта?
  • Абсолютно! На сьогодні в лінійку продукції входять 46 препаратів: 23 гербіциди, 6 фунгіцидів, 6 інсектицидів, 7 протруйників, а також регулятор росту, прилипачі, десикант. Уже відомими на ринку препаратами є: гербіциди Сумаро, Аксакал, Бетагард, Напалм, Сора-Нет; фунгіциди Меценат й Абсолют; інсектициди Бомбардир, Альфа Супер. 2016 року LNZ Group стала власником низки сучасних високоефективних препаратів, об’єднавши їх під брендом «УкрАгроПротект». Спочатку хімічна компанія обслуговувала лише потреби LNZ Group, проте з часом продукція дістала попит у партнерів агрохолдингу, а також великих, середніх і дрібних фермерів. Саме тому ми вдосконалили лінійку препаратів і вирішили повноцінно вивести цей напрям діяльності на ринок. Мультинаціональні компанії-оригінатори зробили величезний внесок у створення аграрної хімії. Тепер виробники генеричних препаратів зобов’язані зробити якісні засоби захисту рослин доступнішими для всіх аграріїв. І це сьогодні підтверджено усіма глобальними злиттями та поглинаннями у світі агробізнесу. Настала нова епоха захисту рослин. Новий підхід до захисту рослин насамперед пов'язаний з ефективністю та відкритістю на ринку. Ми прозоро заявляємо: так, препарати у нас генеричні, але це не означає «неякісні», «створені нашвидкуруч», «погано вивчені» й таке інше. До слова «генеричні» (маю на увазі саме наші продукти) можна дібрати інші синоніми. Проте про них краще буде запитати в наших клієнтів. Ми співпрацюємо із найкращими заводами, що витримали жорстку конкуренцію в умовах вимог до захисту навколишнього середовища. Пропонуємо співпрацю з повною впевненістю в якості й сталості отриманих результатів, позаяк усе ретельно перевіряємо на своїх полях. Це я називаю «генеруванням нового захисту».

Дмитро Кравченко: Не перші, проте найкращі! фото 3 LNZ Group

Крізь сито

– «Жодних генериків, лише оригінальні продукти», – часто чую від аграріїв такі слова. Як переконати таких людей у тому, що не всі генерики однакові, що й серед генеричних продуктів є якісні, здатні розв’язати проблеми на посівах тих чи інших культур? Як подолати скепсис щодо генериків?

  • Що й казати, ринок наразі перенасичено генериками, й робота з частиною сумнівних генеричних брендів завдала масштабних збитків, власне, ринку. Тому ми переконані, що заощаджувати слід обережніше і застосувати лише перевірені препарати. Головні переваги засобів захисту рослин бренда Defenda – оптимальне співвідношення ціни та якості, широка лінійка препаратів, що дає змогу спланувати повну та надійну схему захисту тієї чи іншої культури, комплексний підхід, а головне, чесність і відкритість із клієнтами. Будь-який скептицизм і несприйняття народжується з двох причин. Перша – це негативний досвід роботи з генеричними продуктами. Потрібно розпочати діалог, запросити й привезти на власні дослідно-показові та виробничі поля. Далі – допомогти дістати позитивний досвід у результаті спільної праці з господарством, тобто зробити закладання показових пробних полів, де поряд із мультинаціональними компаніями використовуються генеричні засоби захисту рослин. Ще один спосіб – продемонструвати позитивний ефект на полях сусіда чи полях господарства, що є авторитетом, своєрідним володарем думок, законодавцем мод у регіоні з періодичним привезенням його на ці поля.
  • Як у нас кажуть: ніщо так не стимулює, як успіх сусіда!
  • Авжеж. Друга причина – це просто власна думка, не обґрунтована досвідом. Зміну судження можна розпочати, надавши телефони господарств, що мали успішний досвід використання генеричних засобів захисту рослин у регіоні (бажано впродовж кількох років) і подавши економію витрат під час застосування цієї хімії. Продовження спротиву? Тоді йдемо далі – пропонуємо використати на частині полів окремі препарати. Опісля можна запропонувати допомогу в супроводі, внесенні та використанні цієї хімії і назагал під час вирощування культур. Не відкидати можливість запросити під час сезону на показові чи власні поля, лани партнерів. Частка ринку постпатентної хімії щороку зростає не лише в Україні, а й у всьому світі. І на це не можна не зважати. Дуже великий ринок генеричних засобів захисту рослин має Південна Америка, яка є важливим гравцем на ринку продовольства світу. Збільшується ця частка і в США та Європі, але зрозуміло, що зростання не таке велике через вплив і лобіювання своїх бізнес-інтересів мультинаціональними компаніями на законодавчому та політичному рівнях. Україна не є винятком. Ми лише проходимо стадію формування стабільного та прозорого ринку засобів захисту рослин. Впевнений, що за кілька років ринок «просіє крізь своє сито» всіх постачальників постпатентної хімії. Результатом цього стане те, що замість 20-30 компаній, які є зараз, залишаться близько десяти. Власне, цей процес уже розпочато.

– Чи є ще незайняті ніші на ринку засобів захисту рослин? Наскільки складно увійти з новим брендом на ринок і знайти там своє місце? Що робитимете для підтримки бренда?

  • Незайняті ніші є на будь-якому ринку в будь-який час. Якщо їх немає, просто погано шукали, не розмірковували, не аналізували ситуацію достатньо. Не буду зараз розкривати всіх таємниць – які саме я бачу ще можливості на ринку. Щоб увійти з брендом на ринок, вам потрібно кілька речей: чітка довгострокова стратегія розвитку бізнесу; команда, яка працює над створенням бренда, його пізнаваності й дальшим розвитком у комунікаційній тактиці компанії; команда, що дотримуватиметься та нестиме чіткий меседж нового бренда клієнтам; якісний аналіз ринку та фінанси☺. Для підтримки бренда Defenda ми робитимемо все на 360°. На різних етапах життя бренда потрібна окрема стратегія його розвитку. На таких етапах ринок бачитиме різні інструменти підтримки. Найголовнішим на аграрному ринку під час виведення нового бренда є, як на мене, першокласна технологічна підтримка свого клієнта й команда професіоналів, що працює із клієнтами, – в це ми вкладаємо чимало ресурсів.

LNZ group – дистриб’ютор чи виробник? Який напрям бізнесу – дистрибутивний чи виробничий – є цікавішим?

  • Цікаві обидва напрями. Вважаю, що дистрибуція в Україні наразі проходить через трансформацію і з часом виглядатиме по-іншому. Ми хочемо йти в ногу із часом або навіть випереджати його, тому розвиваємо різні напрями. Той, хто випереджає час, завжди у виграші!

Дмитро Кравченко: Не перші, проте найкращі! фото 4 LNZ Group

Тримаймось купи!

  • До речі, про виграші. Відкрив сайт Асоціації аматорського футболу України і побачив, що в групі 2 чемпіонату України серед аматорів впевнено веде перед команда «ЛНЗ-Лебедин», на другому місці – команда «Вікторія» з Миколаївки Сумської області, що також представляє вашу компанію. Наскільки важлива для вас підтримка футболу й назагал спорту (зведення нового стадіону в с. Лебедин, тенісного корту, стадіону у смт Миколаївка тощо)? Наскільки складно бути скрізь лідерами – й у бізнесі, й у спорті? У чому полягає соціальна відповідальність компанії-лідера?
  • Спорт є однією зі складових нашого життя. Він важливий для нас так само, як і бізнес, як і все, що ми робимо в ЛНЗ. Якщо людина є лідером у чомусь, вона прагнутиме стати лідером і в усіх інших справах, галузях. Це – природне бажання. У нас немає амбіцій бути першими, але в нас великі амбіції бути найкращими в усьому, що ми робимо. Найкращими ж бути краще (даруйте за каламбур), ніж першими, погодьтеся! (Посміхається.)
  • Погоджуюся. Проте це й зобов’язує.
  • Безперечно. Є сфери, де ми вже найкращі, є ті, в яких впевнено рухаємося до цього. Forza LNZ! We must stand together! – такий слоган нашої футбольної команди, і він актуальний для всього бізнесу ЛНЗ. У перекладі з італійської та англійської відповідно: «Вперед, ЛНЗ! Ми маємо триматися разом!»


  • Як часто-густо кажуть в Україні: «Тримаймось купи!»
  • Саме так! Щодо соціальної відповідальності компанії. У цьому напрямі ми також є лідерами☺, адже підтримуємо заклади освіти, культури й медицини, ремонтуємо дороги, популяризуємо та розвиваємо спорт серед молоді, підтримуємо духовність, проводимо святкові культурні заходи, займаємося упорядкуванням територій. Ми чітко усвідомлюємо, що робимо це не для якогось дешевого піару, а для людей, які в нас працюють і живуть поряд із нами, для їхніх дітей і батьків. Це також великою мірою інвестиція: якщо нашим людям житиметься комфортніше та впевненіше щодо свого майбутнього й майбутнього своїх дітей – тож, й ефективність їх роботи буде вищою, і ЛНЗ зможе планувати своє майбутнє не на один десяток років наперед. Дуже детальною та вичерпною щодо наших соціальних проектів є інформація на нашому сайті: https://www.lnz.com.ua/group/sotsial-na-vidpovidal-nist


  • Слово «патріотизм» доречно й недоречно у нас використовують усі, кому не ліньки. Втім, коли в Україну прийшла війна і настав час виявити свій справжній патріотизм, бовкуни, які послуговувалися патріотичною риторикою, й надалі продовжили балаканину, не поспішаючи поповняти ряди волонтерів. Натомість люди справи сповідували зовсім інший підхід…
  • Ми не залишаємося осторонь потреб армії. Нами придбано автомобіль для Шполянського військкомату та Сумського 131-го окремого розвід батальйону; запасні частини та радіостанції для Сумського 127-го реактивного полку; дизпальне для волонтерів задля доставляння вантажів до зони АТО; одяг, продукти харчування, спорядження, бронежилети й тепловізор для учасників АТО; цінні подарунки для конкурсу дитячого малюнка «Подаруй весну солдату» й дитячого конкурсу малюнків патріотичного спрямування. Крім того, надаємо постійну допомогу ветеранам Великої Вітчизняної війни та вдовам, а також нами виділено будматеріали для ремонту пам’ятників та Обеліска слави на Сумщині.
  • І хоча до тієї чарівної миті, коли старий рік попрямує геть, а молодий запанує на планеті, ще є певний час, думаю, вже варто поговорити про формат року наступного: на чому буде зроблено основний наголос у діяльності LNZ group 2019-го?
  • Усі напрями діяльності нашого холдингу, про які я казав на початку нашої розмови, надалі зростатимуть, розвиватимуться. Це – пріоритети нашого бізнесу. Наголоси 2019 р. будуть розставлені на професіоналізмі наших польових співробітників. Вони мають надавати найкращу на своїй території технологічну та агропідтримку своїм клієнтам, хай чого би стосувалася проблема фермера. Ми хочемо допомагати вирішувати всі гострі питання ведення сільського господарства завдяки нашій експертизі, досвіду та власним багаторічним випробуванням продуктів у нашому портфелі. Плануємо зміцнити позиції найближчих і найкращих професіоналів на ринку для наших партнерів-фермерів. Зокрема, цьогоріч ми створили Департаменти агротехнологій і маркетингу, які допоможуть нам рухатися у названих вище напрямах ще динамічніше.


Джерело: https://www.zerno-ua.com

Партнери LNZ Group

  • LNZ Web
  • Tevitta
  • DEFENDA
  • UNIVERSEED
  • BASF
  • Limagrain
  • SesVanderhave
  • Syngenta