Директор LNZ Web: Онлайн-торгівля може стати нашою конкурентною перевагою

Першому в Україні аграрному інтернет-магазину LNZ Web, який входить в структуру LNZ Group, виповнився рік. В інтерв'ю Latifundist.com керівник платформи Віктор Кравченко розповів, чому компанія вирішила запустити онлайн-торгівлю, які продукти мають найбільший попит у аграріїв, чи залежать продажі від сезону, а також які цікаві інструменти додали на сайт, щоб збільшити аудиторію і стати кориснішими для клієнтів.


Latifundist.com: Розкажіть, чому вирішили виходити в онлайн?


Віктор Кравченко: Тенденція показує що зараз світ переходить на онлайн-покупки. Є багато людей, які віддають перевагу покупкам онлайн. Ми ставили перед собою мету за допомогою онлайн-платформи підтримати середніх і дрібних фермерів, які обробляють до 500 га землі. Надати їм можливість отримати без посередників продукцію міжнародно визнаних брендів за такою ж ціною, як і для великих агропідприємств.


Latifundist.com: Скільки часу пройшло від задуму до створення аграрного інтернет-магазину?

Віктор Кравченко: Зовсім небагато. Як тільки прийняли рішення про відкриття онлайн-платформи, знайшли підрядника, який допоміг зробити сайт, і адміністратора, який займався його роботою. Тобто, від ідеї майже відразу перейшли до справи і зрозуміли, що на українському ринку дана ніша вільна і якщо ми одними з перших займемо її, то в майбутньому це буде нашою конкурентною перевагою.

Latifundist.com: Перед якими труднощами ви постали на початку запуску магазину?

Віктор Кравченко: Значних труднощів не було. Навпаки, був азарт від того, що це новий для нас напрямок. Зараз, звичайно, виникають різні проблеми, але вони як «приємний» головний біль, що змушує нас постійно вдосконалювати інтерфейс сайту, робити його більш зручним для клієнта. Ми постійно комунікуємо з клієнтами і враховуємо всі їхні побажання щодо удосконалення роботи платформи.
Latifundist.com: Які канали спілкування з ними використовуєте?

Віктор Кравченко: Супроводом клієнтів 24/7 займається call-центр. Отримуємо від них багато позитивних відгуків, тому що досить оперативно працюємо, а в сезон взагалі без вихідних: як тільки отримали замовлення, в той же день його відправляємо.

Latifundist.com: Скільки користувачів відвідало сайт за рік?


Віктор Кравченко: Ми запустили сайт влітку 2019 року. За перші два місяці його відвідало близько 10 тис. людей. З початку грудня і до літа цього року, коли аграрії почали активно купувати посівний матеріал і пестициди, доукомплектовуватись до посівної, в день ми реєстрували по 5-6 тис. унікальних користувачів. Ми маємо можливість дивитися статистику відвідувань і переходів. Таким чином, ми розуміємо, з яких регіонів користувачі (а це вся Україна), що їх найбільше цікавить.

Директор LNZ Web: Онлайн-торгівля може стати нашою конкурентною перевагою фото 1 LNZ Group
Latifundist.com: Ви говорите, що цільова аудиторія - дрібні і середні фермери. А що стосується віку? Хто найбільше відвідує сайт: молоде покоління або аграрії старше?

Віктор Кравченко: Вікова аудиторія нашого магазину - це люди 20-50 років. Але статистика показує, що більше сайт відвідує молоде покоління - 25-30 років. Це, певно, діти фермерів. Батько займається фермерством, а син в інтернеті шукає, де придбати сертифіковану продукцію. Ми намагаємося бути однаковими для всіх і продавати продукцію за доступною ціною, не дивлячись на те, який у фермера земельний банк .. Ми ставимо реальні ціни і хочемо, щоб фермер, у якого 20-100 га, купував якісне насіння за доступною ціною.

Latifundist.com: Розкажіть трохи про асортимент магазину.

Віктор Кравченко: У нашому інтернет-магазині аграрії можуть придбати ЗЗР, насіння та добрива. В асортименті є продукція мультинаціональних компаній. Наприклад, ми є офіційними дистриб'юторами насіння компаній Bayer і Syngenta. Але також ми продаємо свою продукцію - насіння бренду UNIVERSEED і генеричні системи захисту рослин DEFENDA.

Офлайн-дистрибуція - це наш основний напрямок. Але там, де менеджери не можуть доїхати до фермера або не встигають, на допомогу приходить інтернет-магазин. Різні можуть бути проблеми у менеджера, але фермер знає, що в будь-який момент він може зайти на сайт і замовити необхідні йому насіння і хімію.

Latifundist.com: Залежать продажі від сезону?

Віктор Кравченко: Зима почалася з того, що аграрії почали активно купувати насіння кукурудзи та соняшнику - готуватися до посівної. Ближче до весни з'явився попит на гербіциди. Хтось купує їх до сходів, а хтось після. Пік продажів був в березні-квітні. У літній період аграрії цікавилися протруйниками і насінням озимого ріпаку. Але якщо врахувати статистику, то протягом року ми найбільше продавали продукцію по захисту рослин.

Latifundist.com: А який найбільш популярний продукт в магазині?


Віктор Кравченко: Найпопулярнішими продуктами в нашому магазині є гербіциди, зокрема Напалм (ізопропіламінна сіль гліфосату 480 г / л) Усі аграрії використовують в боротьбі з бур'янами гербіциди, цим і пояснюється підвищений попит на таку продукцію.

Директор LNZ Web: Онлайн-торгівля може стати нашою конкурентною перевагою фото 2 LNZ Group

Latifundist.com: На Вашу думку, як аграрії ставляться до використання IT-інструментів в роботі?

Віктор Кравченко: Не всі аграрії ще розуміють, як IT-інструменти можуть полегшити роботу. Також є багато прикладів, коли фермери купували через інтернет дешеве несертифіковане насіння і обпікалися на цьому. Тому наше завдання перевчити їх і донести інформацію про те, що вони можуть не боятися купувати в нашому інтернет-магазині продукцію - хімія обов'язково спрацює, а насіння зійде.

Latifundist.com: Розкажіть трохи про функціонал сайту. Що додали за цей рік, а може, щось прибрали?

Віктор Кравченко: Ще на етапі створення магазину ставили перед собою мету створити максимально зручний і зрозумілий для користувача сайт. Вивчаємо, що цікаво аграріям, і поступово розширюємо функціонал платформи, додаючи нові агроінструменти. Наприклад, додали калькулятор доходів, за допомогою якого аграрій може порахувати приблизний прибуток за рік. Для цього йому потрібно внести дані врожаю, умовну ціну продажу, витрати на насіння, добрива та ЗЗР, після чого система автоматично порахує прибуток. Також на сайті можна дізнатися курс валют, вартість палива в різних регіонах і погоду.

Один з розділів сайту - агроблог, де публікуємо цікаву інформацію для фермерів (коли краще сіяти і вносити добрива, як боротися з різними хворобами, які особливості обробки грунту під ту чи іншу культуру і т. п.). Часто проводимо в агроблозі акції. Переможці отримують цікаві призи.

Нещодавно запустили свій канал на YouTube. У відеороликах ділимося своїм досвідом: які технології і засоби захисту застосовуємо і чому саме їх. Розповідаємо, чому економічно вигідно використовувати генерики. Адже зараз генерики вже не ті, що були 8-10 років тому. Це вже постпатентна продукція, яка добре працює на українських полях. Ми пояснюємо, що, використовуючи генерики, аграрій може заощадити.


В майбутньому по кожному нашому продукту будемо робити короткий відеоролик, щоб аграрій подивився і зрозумів, як правильно з ним працювати.

Директор LNZ Web: Онлайн-торгівля може стати нашою конкурентною перевагою фото 3 LNZ Group

Latifundist.com: На Вашу думку, що зараз найважливіше для фермера при покупці продукції?

Віктор Кравченко: Для фермера важливо економічно правильно підійти до питання посівів і їх обробки. Розрахувати правильно економічну складову. Також важливою для них є покупка саме сертифікованого продукту. Це першооснова, без якої далеко не втечеш. Купиш задешево, але нічого не зійде. А ось проблеми з якісною продукцією можуть бути тільки тоді, коли погода підведе. Наприклад, в цьому році через відсутність опадів «згоріли» посіви озимих у південних регіонах і зараз спостерігаємо, як «горить» кукурудза в центральних. Найголовніше для фермера те, де він купує продукцію. Це повинні бути людські і чесні взаємини.

Latifundist.com: Поділіться планами на майбутнє.

Віктор Кравченко: допомогти аграріям купити якісний продукт за доступною ціною (посміхається - прим. Ред.). Але при цьому ми хочемо заробляти разом з аграріями, щоб не тільки ми отримували вигоду, а й наші клієнти. Щоб вони сіяли якісний посівний матеріал і були впевнені в своєму майбутньому врожаї, а в усіх питаннях, які виникнуть на цьому шляху, ми завжди допоможемо. Навіть, якщо вони купили посівний матеріал не у нас, все одно можуть в будь-який момент до нас звернутися і отримати професійний супровід фахівців, готових виїхати в поле.


Latifundist.com: Дякуємо за розмову!


Джерело: Latifundist.com

Партнери LNZ Group

  • LNZ Web
  • UNIVERSEED
  • DEFENDA
  • BAYER
  • BASF
  • LG
  • SesVanderhave
  • Syngenta
  • Monsanto