Яким був 2023 для LNZ Group

В LNZ Group все добре з показниками врожайності цього року. За словами директора з агровиробництва LNZ Group Романа Франчука, показники дещо різняться по областях. Наприклад, якщо на Черкащині у Шполянському районі врожайність пшениці склала 6-6,5 т/га, то у Сумській області — 5-5,5 т/га. Соняшник — 3-3,2 т/га і 2 т/га відповідно. По сої — на Черкащині 2,8 т/га, а на Сумщині 3,1 т/га. А от кукурудза в обох регіонах демонструє стабільність — близько 10 т/га.ʼ

Яким був 2023 для LNZ Group фото 1 LNZ GroupНа наступний рік компанія не планує зменшувати площі під кукурудзою (загалом вони займають 50% зембанку). Не відмовилася і від озимих. Хоча через погодні умови (суху осінь) посіяли у Шполянському районі всього 4 тис. га озимої пшениці, тоді як у минулому році 6 тис. га. Ще 3 тис. га засіяли озимим ріпаком.

В планах також розвивати ягідництво та овочівництво, які в цьому році дозволили оптимізувати витрати та забезпечити стабільну роботу холдингу.

Яким був 2023 для LNZ Group фото 2 LNZ GroupА що з експортом? Як пояснив директор LNZ трейдинг Володимир Гуменюк, географія експорту компанії досить широка і покриває більшість ринків збуту українського зерна.

«В географії експорту ми себе не обмежуємо. Поставляємо аграрну продукцію як на найближчі ринки ЄС, Північної Африки та Близького Сходу, так і на ринки Азії, зокрема, в Китай та В’єтнам. В роботі використовуємо всі наявні шляхи експорту з огляду на те, яка логістична ситуація складається конкретно в даний момент часу. Це можуть бути як порти Великої Одеси та Дунаю, так і західні кордони. Наприклад, сьогодні багато незручностей викликає блокування західних кордонів. Нас ця ситуація не лякає. Вже не вперше з таким стикаємося і знаємо, як оперативно знайти альтернативні шляхи вивозу продукції. Все ж пріоритетним шляхом експорту для нас, безсумнівно, є експорт через глибоководні морські порти».

Стосовно роботи торгової команди на внутрішньому ринку, то Володимир Гуменюк зауважує, що LNZ Group має дуже суттєву відмінність від переважної більшості трейдерів на ринку України. 

Для неї — агровиробник це не просто постачальник зерна, як для більшості трейдерів, а й ще споживач тих продуктів, які виробляє і продає компанія (насіння, агрохімії, добрив). Відповідно, успішність компанії в довготерміновому плані напряму залежить від того, наскільки успішним буде її партнер — агровиробник. Саме тому торгова команда ЛНЗ ставить перед собою задачу надавати постачальникам найкращі умови для продажу свого зерна.

Цього року виповнилося 5 років бренду DEFENDA. Сьогодні він є один із лідерів ринку по продажам ЗЗР та внесенню продуктів на 1 га. 

Бестселерами за цей час стали Сора-Нет (пропізохлор), Айдахо (тербутилазин), інсектицид Престо (клотіанідин), Харума (хізалофоп-П-етил). А загалом близько 20-30 продуктів.

Продовжив роботу над новими продуктами бренд і після повномасштабного вторгнення. Так, у 2022 році вийшли 8 новинок, а вже цього року було презентовано три продукти, серед яких гербіцид з реєстрацією на кавуни. Загалом зараз портфель складає 80 продуктів для всіх агрокліматичних зон.

«Наприклад, для Західної України зараз великою проблемою є фузаріоз колосу, а ось на Півдні це досить рідке явище. Аналогічно і по соняшнику — якщо на Півдні цього року ми не фіксували на соняшнику гниль, то на Заході її було вдосталь. Та однаково у обох зонах ми займаємося агрохімічним супроводом і маємо препарати, які допоможуть подолати будь-яку проблему».

Також він додав, що особливістю останніх двох років є те, що аграрії масово скорочують  внесення фунгіцидів та інсектицидів. В наступному сезоні, ймовірно, ця тенденція продовжиться. Хоча він називає її вкрай негативною.

«Багато хто відмовлявся цього року від другої фунгіцидної обробки по соняшнику. В результаті отримали неякісний соняшник і урожайність мінус тонна з гектара. Але ж щоб господарство було ефективним, треба мати стабільний прибуток з врожаю. А що впливає на врожай? Правильно, якість».

Як диверсифікація бізнесу допомагає LNZ Group переживати складні часи

Яким був 2023 для LNZ Group фото 3 LNZ GroupПеред повномасштабним вторгненням LNZ Group запустила ще один бренд — Tevitta, який об’єднав виробництво саджанців, заморозку ягід, овочів та фруктів та реалізацію продукції на ринку. Сьогодні асортимент виробленої продукції на заводі заморожених овочів, ягід та фруктів «Авуар» збільшився в рази. Малина, ожина, вишня, лохина, перець, полуниця, слива, суниця, чорниця, шипшина, гарбуз та цибуля, свіжий броколі та цвітна капуста. І цей список планують ще розширювати. Заморожену продукцію відправляють на експорт.

«Українська заморожена продукція має потенціал для успішного виходу на різноманітні ринки. Проте наразі наша увага зосереджена на можливості зайти на ринки країн арабського світу. Ми плануємо пропонувати для продажу ягоди, зокрема чорницю, малину та вишні, і віримо у їхню привабливість для споживачів у цих регіонах».

А ось на внутрішньому ринку нарощує свої позиції «Шполянський завод продтоварів» — ще один бізнес-напрямок LNZ Group. Сьогодні він є провідним гравцем в категорії «снеків і чіпсів».

За словами виконавчої директорки Олени Янко, у цьому році основні зусилля технологів були спрямовані на розробку нових продуктів на основі горіхів, який відомий своїми корисними та смаковими властивостями. На етапі найближчого запуску три нових види продукції в різних форматах, на ринку вже присутня новинка ТМ «Жайвір» у вигляді батончика «Волоський горіх в карамелі».

Яким був 2023 для LNZ Group фото 4 LNZ GroupЩодо найбільш популярних продуктів, то вже понад 30 років візитівкою «Шполянського заводу продтоварів» є чипси «Золотисті».

«Найбільш популярні серед ТМ «Золотисті чіпси» — це чіпси зі смаком сиру, сметани та зелені, бекону. У категорії солоних снеків має найбільший попит серед молоді ТМ «Хрустата Потата». Щодо нашої найсолодшої торгової марки «Жайвір», то традиційно найбільше купують грильяжі, козинаки, халву, але саме цей напрямок діяльності потребує вдосконалення та нових підходів у виробництві, виводу нових видів і форматів продукції», — розповідає Олена Янко.

А ще на підприємстві слідкують за трендом «здоровий спосіб життя» і мають альтернативу для людей, які не можуть або не хочуть вживати цукор — це солодощі на основі стевії. Також на заводі розробили одну із найширших лінійок асортименту продукції без цукру.

Та не внутрішнім ринком єдиним. У цьому році саме експорт став найбільш динамічним ринком збуту продукції «Шполянського заводу продтоварів».

«Високі смакові властивості та натуральність наших виробів приваблюють операторів європейського ритейлу та надають можливості для розширення саме цього напрямку. Не останню роль грає чисельне зростання українців, які вимушено виїхали з України і також приймають участь у зміні смаків та запитів на нові види продукції за кордоном. Для тих, хто виїхав — це не просто улюблені продукти, це частка тепла України. Приємно бачити позитивні відгуки у соцмережах зі словами вдячності, що нас знаходять у закордонних магазинах», — зауважила виконавча директорка.

Яким був 2023 для LNZ Group фото 5 LNZ GroupЯкщо ще говорити про досягнення LNZ Group за 2023 рік, то не можна не згадати про футбольний клуб. Адже цього року ФК «ЛНЗ» здійснив історичний крок — команда «Лебединського насіннєвого заводу» вперше в історії українського футболу стала представником Черкаської області в елітному дивізіоні — УПЛ. Жоден колектив Черкащини раніше не грав у Премʼєр-лізі.

«За підсумком першої частини чемпіонату, «ЛНЗ» відразу потрапив у десятку найсильніших футбольних клубів України.Паралельно із підвищенням у класі, клуб відкрив футбольну академію для майже 300 дітей, розпочав будівництво власної тренувальної бази із полями найвищої якості, а також відкрив фан-шоп для своїх вболівальників, де можна придбати ексклюзивну клубну атрибутику. Також «ЛНЗ» регулярно бере участь в соціальних і благодійних проєктах в Черкасах та Черкаській області».


Джерело:  latifundist.com

Партнери LNZ Group

  • LNZ Web
  • Tevitta
  • DEFENDA
  • UNIVERSEED
  • Strube
  • BASF
  • Limagrain
  • SesVanderhave
  • Syngenta